Kell-e weboldal a vállalkozásodnak? – 2.rész

Szerző: Berill Shero

2021.01.07.
weboldal készítés nőknek

Előző posztomban részletesen írtam arról, miért is fontos egy vállalkozásnak, hogy weboldala legyen. Szeretnék segíteni egy listával, hogy mire kell figyelned, ha weboldalt szeretnél. A lista első 4 eleme:

– a domain-tárhely kiválasztása,

– design és színek,

– mobilbarát kinézet, és

– a weboldal gyorsasága volt.

Egy újabb négyes blokkot hoztam azokból az elemekből, amik elengedhetetlenek ahhoz, hogy jól működjön a weboldalad. Lássuk, ma milyen ismeretekkel gyarapítom a tudásotokat!

 

5. Képek

Egy kép többet mond ezer szónál! Az emberek jelentős része a képek alapján tájékozódik az oldalról. Ha felkelti az érdeklődését, utána fordít figyelmet a szövegre.

Fontos szabály, hogy a képek mindig jó minőségűek legyenek!

A képek lehetnek sajátok vagy ingyenes stocfotók, de arra mindig ügyelj, hogy jó minőségűek legyenek. Ha nincs megfelelő saját fotód, rengeteg ingyenes stockfotót találsz a neten. Mielőtt használod őket, nézz utána, hogy a kiválasztott képek tényleg ingyenesek-e, vagy pedig szerzői jogvédelem alatt állnak. Például a Printerestről letöltött képek nem használhatók ingyenesen.

A képek mérete is számít. Ha túl nagy képet teszel fel, az lassítani fogja az oldalad betöltődését. Ma mindenki mindent gyorsan akar, a lassú weboldalt nem kedvelik a látogatók. Olyan méretben töltsd fel a képeidet, amekkorában az oldaladon látni szeretnéd. Ne egy 6000×4000-res képet rakj fel, mert az 6 megabájt méretű. Ha szükséges, használj képszerkesztőt és kicsinyítsd megfelelő méretűre, hogy az oldalad gyorsabban töltődjön be.

Azt mindenki tudja, számít hova sorolja a Google a weboldalt. Viszont a Google a képekből nem lát szinte semmit. A kép neve és alt címe alapján tudja, hogy miről szól. Ez alapján viszi a keresőből a látogatókat a weboldalra. SEO szempontból fontos, hogy a képnek az legyen a neve, amiről szól, vagy a szolgáltatásod kulcsszava, leírása.

 

6. Fontos oldalak

Hangsúlyos az is, hogy milyen oldalakat tartalmaz a menü. Az alábbiakat javaslom: főoldal, rólunk, kapcsolat, blog, szolgáltatások. Jó, ha ezek mind megvannak, végig megyünk rajta, hogy miért.

A főoldalon röviden be tudod mutatni az oldaladat. Ezt a látogató végiggörgeti, kap egy alap információt rólad és a vállalkozásodról. Ha ezután részletesebben is szeretne olvasni a szolgáltatásodról, akkor innen tovább tudod navigálni a többi oldalra.

Sokan nem akarnak rólunk oldalt, mert úgy gondolják, hogy az nem fontos, pedig a bizalom kiépítésének egyik legfontosabb eleme. Itt bármi megengedett, a történetmesélést kifejezetten kedvelik az emberek. Személy szerint én nagyon fontos oldalnak tartom, szeretem tudni, hogy akinek a szolgáltatását igénybe veszem, az milyen ember, a vállalkozás mögött álló valódi személyt.

A kapcsolati oldal, az elérhetőségekkel (telefon, cím, email), térképpel, üzenő felülettel a másik fontos oldala a weboldalnak. Ha érdeklődni szeretnének, vagy olyan kérdést feltenni, amire nem találtak választ, a látogatók alapból ezt az oldalt keresik. Megnyugtató számukra, hogy több módon fel tudják venni a kapcsolatot a vállalkozással.

A blog az önkifejezés felülete. Itt tudsz hasznos tartalmakat megosztani, megmutatva hozzáértésedet. Ezeket a bejegyzéseket olvasva döntik el a vevőid, hogy mennyire vagy tapasztalt a saját területeden.  Meg tudod mutatni a látogatóidnak a vállalkozásod folyamatait, a terméked hasznosságát, és engedhetsz egy kis belátást a kulisszáid mögé, ezt szeretik olvasni az emberek. Minél több hasznos anyagot adsz át, annál tovább fognak az oldaladon időzni és ezt a Google is pontozza majd.

Ha már Google, a cikkek által tud hozzád küldeni látogatókat, egyfajta ingyen reklámfelület, ami még évek múlva is látogatókat generálhat neked. Szóval blogra fel! Ha nem vagy megáldva írói vénával, bízd ezt szakemberre, ahogy én is teszem és kérj segítséget!

A szolgáltatások alatt tudod bővebben kifejteni, hogy mivel foglalkozol, megismertetni a tevékenységedet a látogatóval. Sokan szeretnek utána olvasni részletesebben, hogy milyen terméket, szolgáltatást vesznek igénybe. Mondd el, miért Téged válasszanak, miben vagy jobb, mint a versenytársaid!

 

7. Fontos tartalmi elemek

Árak: ez egy nagyon megosztó dolog, legyen-e ár a weboldalon vagy sem? Az emberek többsége, ha nincs ár egy szolgáltatásnál, vagy terméknél, nem veszi a fáradtságot, hogy érdeklődjön, mennyibe kerül, mert az idő és az idő pénz. Elmegy egy olyan oldalra, ahol azonnal látja az árakat és el tudja dönteni, hogy ezt megengedheti-e magának vagy sem.  Sok emberben bizonytalanságot szül, ha nem lát árakat, csalás gyanúsnak ítéli. Mindenképp legyenek árak, még ha megközelítőek is, de adjanak támpontot a látogatónak.

Visszajelzések: ez is egy fontos elem, építi a látogatók bizalmát, láttatva, hogy mennyire vagy hiteles. Kutatásokkal bebizonyították, hogy amelyik weboldalnál voltak visszajelzések, ott jobban megbíztak az emberek a cégben.

A portfólió megmutatása még tovább erősíti ezt, hisz láthatják a munkáidat. Így a látogató könnyebben el tudja dönteni, hogy téged bízzon-e meg.

Az eddigi partnerek megjelenítése is számít, főleg, ha azok széles körben ismertek.

Itt említeném meg a garanciát. A későbbi megbízóknak tudniuk kell, milyen garanciát vállalunk a munkánkra, van-e pénz visszafizetési garancia. Ez még közelebb hozza a vásárlókat, növelve a bizalmat, hisz semmi vesztenivalójuk sincs.

Gyakran ismételt kérdések: itt megfogalmazhatod azokat a kérdéseket, válaszokat, amelyek biztosan felmerülnek a terméked, szolgáltatásod kapcsán. Ha a vásárló már itt megtalálja a válaszokat a kérdéseire, biztos, hogy tőled vásárol majd.

Köszönöm oldal: mindenkinek jól esik, ha megköszönik a vásárlást, vagy a feliratkozást, pluszba ez az oldal még további lehetőségeket rejt információ átadásra. Lehetőség van felhívni a figyelmet egy másik termékre, vagy egy következő akcióra.

Legyen 404-es hibaoldalad, mellyel tovább tudod navigálni a felhasználót, ha rosszul írta be a linket.

 

8. Átlátható, könnyen kezelhető

A menüvel, a gombokkal, az űrlapokkal tudni kell vezetni a látogatókat. Szükséges irányítani őket, hogy elérjék a céljukat.

A látogatók nem szeretik, ha sok időbe telik, míg megtalálnak valamit. Max. 3 kattintásra el kell juttatni oda, amiért a weboldaladra jött.

Fontos az információ, de ne legyen túlzóan sok. Manapság nem szeretnek sokat olvasni az emberek, szeretik átfutni az oldalakat és ami érdekli őket, azt részletesebben elolvassák.

Sem a látogatók, sem a Google nem szereti a zsúfolt, átláthatatlan, ömlesztett szöveget, ezért fontos a szöveg megfelelő tagolása azért, hogy könnyen olvasható, fogyasztható legyen.

 

 

Remélem segítséget nyújtottam abban, hogy mire érdemes figyelni weboldal készítés előtt. Következő cikkemben újabb érdekességeket hozok arról, mire figyelj. Természetesen, ha Neked sok az információ, illetve nem szeretnél ezekkel foglalkozni, akkor keress meg, és leveszem a válladról az oldal készítés terhét. A lényeg, hogy olyan weboldalad legyen, amiről mindig is álmodtál.

 

Hajnal Webdesign weboldal készítés vállalkozó nőknek

Olvass több bejegyzést is

Köszönöm

Köszönöm

Hála és öröm Hogy miért? Az egész évért! Nem volt könnyű, sőt, sok tekintetben még nehéz is volt! Sokszor a nehézségek tudtak átlendíteni egy másik...

START!

START!

Elindult a saját vállalkozásom Régen jelentkeztem blogbejegyzéssel. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy egy régóta dédelgetett családi tervünkkel...