Kell-e weboldal a vállalkozásodnak? – 1.rész

Szerző: Berill Shero

2020.12.28.
saját weboldal a vállalkozásod számára

Azt tapasztalom, hogy sokan még mindig idegenkednek a saját weboldaltól. Sok embertől hallottam már, hogy felesleges a weboldal, van közösségi oldala a vállalkozásának, ahol elérik az emberek, ráadásul ez ingyenes felület.

A fenti állítás igaz, de gondolj bele. Ha egy fontos dolgot szeretnél megvásárolni, az interneten szörfözve kitől fogod azt megvenni? Attól, akinek „csak” Facebook oldala van? Vagy inkább attól vásárolsz, akinek a weboldalán részletes leírást találsz a termékről, az áráról, a szolgáltatást végző személyről-cégről? Vélhetően az lesz a befutó, akinél minden érdemi információt megtalálsz.

Egy vállalkozásnak ma már kötelező jelen lennie nem csak a Facebookon és más közösségi média felületeken, de rendelkeznie kell saját weboldallal is. Ez elősegíti a kellő bizalom kialakulását és a márka beépülését az emberek tudatába. Ezt felmérések is alátámasztják. Az emberek nem veszik komolyan azt a céget, akinek nincs saját weboldala.

A másik fontos érv a weboldal mellett, hogy a Facebook nem a tiéd, bármikor megszűnhet és akkor oda a vevőközönséged. A weboldal a Te tulajdonod, az ott felrakott információ pedig neked dolgozik. A weboldalon létrehozott blogbejegyzések évek múlva is forgalmat generálhatnak, míg a Facebook postok sokkal gyengébben teljesítenek ebben a tekintetben.

Marketing szempontból a hírlevélre feliratkozás lehetősége nagyon fontos a leendő vevőszerzés szempontjából. A weboldalak létjogosultságára sajnos a COVID 19 is ráerősített. A járvány ideje alatt megduplázódtak a weboldalak forgalmai. Akinek nincs még weboldala, most lépjen, ne maradjon le a konkurensekkel szemben!

Természetesen rendelkezésre állnak ingyenesen létrehozható weboldalak, ám ezeknek nagy hátránya, hogy nem teljeskörűen szabhatók személyre. Több ügyfelem is megpróbálkozott saját maga létrehozni a weboldalt, jó darabig eljutottak, de nem tudták befejezni azt. Végül engem kértek fel, hogy készítsek számukra olyan oldalt, amit megálmodtak.

Térjünk rá a lényegre, mi kell egy jó weboldalhoz. Ebben a cikkben 4 elemet sorolok fel és ismertetem veletek, mi az, amire figyelni kell:

 

1. Domain és tárhely kiválasztása

Amikor weboldal készítés előtt állunk, első feladatunk a számunkra legjobb domain név kiválasztása és lefoglalása. Milyen a jó domain név? Olyan, amellyel a látogatók, leendő vevőid könnyen azonosulnak, hamar megjegyeznek. Fontos, hogy egyszerűen leírható és kimondható legyen. Ezen rengeteg múlik, éppen ezért szánj elég időt a kiválasztásra.

Gondold végig, kik tartoznak a célközönségedbe. Magyar piacra vagy külföldre is tervezel értékesíteni?  Ez máris meghatározza, hogy .hu vagy .com legyen a weboldalad címének a végződése.  Az elején kell megfelelően választani, ezt fogod használni. Később ez nehezen változtatható és értékes információk mehetnek kárba, ha nem a megfelelő címmel regisztrálsz.

Fontos a megbízható és ügyfélközpontú tárhely szolgáltató, mert, ha gond van az oldallal, nem hetek múlva kell a segítség, hanem sokszor azonnal. A weboldalad gyorsasága is függ a tárhely szolgáltatótól. Mielőtt választasz érdemes utána olvasni a véleményeknek, és informálódni a cégről. Saját tapasztalatból tudom, hogy nem érdemes egy közepes színvonalú tárhely szolgáltatónál maradni csak azért, mert kifizetted az éves díjat.

Én pont félévnél váltottam, de nem bántam meg. Most egy nagyon szuper helyen van a weboldalam és legtöbb ügyfelem weboldala is itt található. Ha problémám van, szinte bármikor tudom a segítségüket kérni és ez nagy biztonságot jelent számomra. Amennyiben az oldaladdal később gond lenne, nem lesz nagy kiesés, a problémát gyorsan elhárítjuk, épp ezért szívesen segítek másnak is a tárhelyváltásban és a weboldal költöztetésében!

 

2. Prémium design és a színek

Fontos a jól megválasztott design és szín, mert ezzel találkozik először a látogató. Ha nem tetszik neki, amit lát, nem lesz meg a bizalom és nagyon gyorsan elkattint az oldalról.

A főoldalnak kellően informatívnak és figyelemfelkeltőnek kell lennie, hogy felkeltse az érdeklődést. Minél tovább marad az oldalon, annál nagyobb esély van rá, hogy megveszi a termékedet vagy a szolgáltatásodat.

Már az első oldalon ki kell derülnie, hogy mivel foglalkozol, mit kínálsz. Beszédes logód legyen, olyan egyértelmű szavak a menüben, amik tovább viszik a vevőt.

A színek, betűk és méretük harmonizáljon. Írd le, mi az, amiben Te tudsz neki segíteni! Az oldalad elrendezése esztétikus legyen és vezesse a látogatót.

 

3. Mobilbarát – reszponzív oldal

Az emberek 51%-a ma már a telefonján internetezik, ott intézi a vásárlásait. Emiatt fontos, hogy az adott oldal reszponzív legyen. Azaz mobilbarát, biztosítson optimális megjelenést, könnyű olvasást tegyen lehetővé.  

A régi weboldalakat érdemes újragondolni, mert azoknál még szétesik a tartalom, nem olvasható a menü, elavult a design. Könnyebb mobilbarát oldallal reklámozni és értékesíteni egy terméket.

Korábban az volt a divat, hogy a tartalmat középre egy oszlopszerű sávba rendezték és két oldalt nagy helyeket hagytak. Ez asztalon még fogyasztható, de mobil nézetben nagyon lekicsinyíti a szöveget, amitől az olvashatatlan lesz.

Fontos, hogy a különféle méretekben (asztali gép, laptop, tablet és mobil) is jól olvasható és látható legyen minden.

 

4. Gyors és biztonságos 

Minden egyes weboldal esetében törekedni kell arra, hogy az minél gyorsabban töltsön be.

A felhasználók 3-4 másodperc várakozás után ott hagyják az oldalak egy részét. Ahogy nő a betöltési idő, az oldalt otthagyók aránya is egyre emelkedik.

A biztonságos weboldal https-el kezdődik. Ha valaki nem használ SSL-t, a látogató azt látja, hogy nem biztonságos a domain és inkább bezárja az oldalt. Sok tárhely szolgáltatónál már ingyenesen elérhető az SSL. A tárhely bérlés előtt mindenképp érdemes erről informálódni.

Frissítések és mentések hetenkénti elvégzése véd a hackerek és támadó robotok ellen, védi az oldalt a hibás megjelenéstől.

A weboldalunk biztonságáról különböző programok segítségével tudunk gondoskodni.

 

 

Következő blogcikkemben további fontos tartalmi elemeket hozok. Remélem találtál hasznos információt az írásomban, amennyiben további kérdéseid lennének, keress bizalommal!

Olvass több bejegyzést is

Köszönöm

Köszönöm

Hála és öröm Hogy miért? Az egész évért! Nem volt könnyű, sőt, sok tekintetben még nehéz is volt! Sokszor a nehézségek tudtak átlendíteni egy másik...

START!

START!

Elindult a saját vállalkozásom Régen jelentkeztem blogbejegyzéssel. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy egy régóta dédelgetett családi tervünkkel...